onsdag 6. april 2011

NIB utfordring, " Gjør det selv "









Nib har denne måneden utfordring som går på "Gjør det selv". Jeg tenkte å dedikere denne deltagelse til min kjære mann, Øyvind. Og da var det ikke mer naturlig enn å vise frem noe selvlaget, som han selv har laget ( sammen med meg). Denne 50 -talls frisørhårføneren har nå blitt til en lampe.

Lampen er orginal rosa/aprikos farge og har blitt montert på pikerommet til Erle. Lampen gir et godt lys og er praktisk på den måten at den kan svinges ut i rommet. Den vil fungere som sengelampe, men kan også svinges ut når leken er på gulvet. For bare håpe at hun ikke bruker den som turnestang!


Det har seg nemlig slik at minn mann selv er ganske egansjert i bloggen og interiør. Tidligere har ikke interiør engasjert han noe. Hans økende interesse rundt interiør har kanskje en sammenheng i ønske om å skape noe. Vi er  sammen om våre interiørprosjekter og elsker å skape noe sammen. Hos oss går det sport i det meste, selv når vi skal lage noe. Den beste løsningen vinner. Kanskje det å vekke konkurranseinstinktet hos menn på denne måten kan vekke interessen for interiør?

På loppemarkeder deler vi oss ofte når startskuddet går. Om å gjøre å finne den fineste skatten? Det er utrolig morsomt!

Takk til min mann Øyvind for hans tålmodighet når det gjelder mine interiørprosjekter og ikke minst for din deltakelse rundt de.

Forøvrig var det mange ting jeg så gjerne ville hatt med!

                                                                    Gamle Norgesglass gjør seg overalt. Her har jeg malt toppen av den.



Lampen gir godt lys når eventyr skal leses!



Beviset på at det nå er en lampe!

Mmmm.. deilige 50- tallet..Jeg digger denne "timere`n" på frisørføneren/lampa.


Melhyllen passer perfekt til Erles duppeditter. Også den har vi malt.


Bak skilleveggen kan Erle ha" lukket selskap".  Hun som elsker å lage hytte er denne skilleveggen ypperlig. Det eneste vi har gjort med denne er å trekke den om.

Det" åpne skapet" har vært vist noen ganger på bloggen, men også den er pusset opp av oss. Malt, fjernet dør og satt opp en stang til å henge kjoler på. 





Blir glad av disse stål rillene som utsmykking!



Dette nattbordet lagde vi av to deler. Vi valgte å ikke male understellet, da rommet har mye hvitt fra før av. Lampen over har vi satt på en frekk orange ledning for å bryte litt til med det sukkersøte.

21 kommentarer:

  1. FANTASTISK alt!
    Ingen leselamper er som denne ;)
    Masse lykke til i utfordringen.

    Koselig å lese at dere også er sammen om interiør prosjektene. Det er nemlig vi også, og kjenner ikke mange som har det sånn egentlig!
    Veldig kjekt er det iallefall!

    Benytter samtidig anledningen til å takke for den fine premien som kom i posten: TUSEN TAKK!

    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Genialt! Brille-lampa mi blir peanuts i forhold:-) Utrolig kreative løsninger og et hærlig, fargerikt rom!

    Ha en finfin dag! Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  3. Dødskult! Det er bevist, det meste kan bli til en lampe. :) Lykke til!

    SvarSlett
  4. Sååå utrolig hyggelig å gjøre ting sammen!! Jeg og mannen min elsker begge og skape ting, men vi har liksom ikke funnet flyten helt i å samarbeide. Han har sine prosjekt og jeg mine. Det er jo forsåvidt greit det også, men kjenner at jeg synes det er ekstra hyggelig å høre at dere deler denne opplevelsen.

    DU/DERE må jo bare komme langt i denne utfordringen. FOR såååå mye flott som det er her, gjenbruk og mekka sjæl skal man lete lenge etter...

    Lampa var jo bare så morsom og annerledes!

    Jeg har meldt meg på for første gang. Er ikke interiørblogger, men liker godt å lage ting...

    Masse lykke til! Jeg håper å se deg videre til finalen! Fin fin uke! :)

    SvarSlett
  5. HERLIG! og nydelige bilder, flinke! Kjempe deilig med farger og retro vibber!*smile*

    SvarSlett
  6. Ååååå, du er så flink! Helt stum av begeistring her jeg sitter.

    SvarSlett
  7. Åhh vad jag skulle vilja komma hem till dig och se alla era fantastiska möbler och detaljer irl :D Frisörlampan är underbar likaså skärmväggen - Såå cool! Tänk vilka skatter det finns på sjukhuset som bara slängs.... inte klokt egentligen! Vi har haft sådana skärmväggar när jag började där för 15 år sedan.... undrar vart de är nu?
    Jag är grymt avundsjuk på din mjölhylla med....

    Kraam Lotten

    SvarSlett
  8. Tusen takk!

    Lotten: Velkommen skal du være!

    SvarSlett
  9. FANTASTISK!!!!!!! Ingen over, ingen vedsiden!!!!! Du/dere har det fineste hjemmet jeg vet om :-)

    SvarSlett
  10. Fytti så kult:).
    dere er jo bare helt utrolige, for en fantasi og kreativitet:).
    Klem

    SvarSlett
  11. Åååå sånt rom vil jeg også ha... ;-)

    SvarSlett
  12. Stilig :D For en utrolig bra ide`! Hadde jeg aldri jeg kommet på. Nydelig med det rosa på norgesglass, der tror jeg at jeg må stjele ideen :D

    Ha en fin kveld! Klem Anne-Marthe & gamletingretten:)

    SvarSlett
  13. Fantastisk kul!! Sånn vil jeg òg ha!!!!
    Tror du kommer langt i denne utfordringen også!!;)
    Kjempeinspirerende!:)
    Klem

    SvarSlett
  14. Häftigt!!
    angående storlek på tyger som ingår i paketet jag säljer på Prylmarknad är FQ 45X55cm varje stycke.Hör av dig om du är intresserad!!

    SvarSlett
  15. Morsomt :-) Og for et fantastisk rom!! <3

    SvarSlett
  16. Du/dere er bare helt enestående på interiørfronten. Dere lager ting ut av ting som jeg ikke hadde tenkt tanken på engang. dere er gode:-) ønsker deg og dine en flott helg. klem Helen

    SvarSlett
  17. Liker utrolig godt nattbordet med ulike farger på skoffene! Hvilke fargekoder har de? :)

    SvarSlett